Logo
Neviete si rady? Zavolajte.
8:00 - 17:00
0 ks
za 0,00 €
Nákupný košík je prázdny
Potrebujete poradiť? Neváhajte nás kontaktovať.

cena-dopravy

www.peknydvor.sk


 

  1. Úvod
  2. ZAUJÍMAVÉ ČLÁNKY
  3. Najčastejšie opakované otázky

Najčastejšie opakované otázky - kotol BIOPEL

 

Milí zákazníci, 

 

keďže čoraz viac požadujete informácie ohľadom kotlov BIOPEL, ktoré sú odovzdávané pri ich uvedení do prevádzky, rozhodli sme sa pre vás ako pomôcku pripraviť odpovede na najčastejšie kladené otázky.

 

1. Ako mám zvýšiť výkon kotla?

Pri uvedení kotla do prevádzk servisný technik nastaví strednú hodnotu výkonu kotla. Pridať a ubrať výkon kotla o +/- 30 % v rozhraní "Užívateľ" viete pomocou koeficientov, ktoré sa nachádzajú v inštalačnom menu - ikonka "Koeficienty".

Je dôležité dbať na to, aby ste pri zmene množstva peliet zmenili aj množstvo vzduchu (výkon ventilátora). Ak zvýšite množstvo peliet, je potrebné zvýšiť výkon ventilátora. Pri nižšom množstve peliet, znížte aj množstvo vzduchu.

 

2. Čo mám robiť, ak som zmenil dodávateľa peliet a nové pelety majú lepšiu/horšiu výhrevnosť?

Aj v tomto prípade je potrebné dbať na primerané množstvo vzduchu. Vyššia výhrevnosť si vyžaduje väčšie množstvo vzduchu, peletám s nižšou vyhrevnosťou stačí menšie množstvo vzduchu.

Odporúčaná dĺžka plameňa je na šírku spaľovacej komory, keď plameň raz za čas "olíže" protiľahlú stranu kotla. Plameň má byť jasno oranžovej farby a pri horení sa nemá vytvárať dym.

 

3. Čo je potrebné spraviť, keď mám vysokú teplotu spalín?

Ak vás kotol upozorňuje na vysokú teplotu spalín, možnou príčinou je:

  • nesprávne nastavený plameň (príliš silné dávkovanie peliet) - pozri vyššie bod č. 1
  • nevyčistený kotol. Kotol je potrebné čistiť a udržiavať podľa návodu na obsluhu a podľa parametrov používaných peliet. Pri čistení nezabudnite aj na výmenník kotla.

 

4. Prečo sa kotol vypína?

Príčin vypnutia kotla je viacero:

  • nesprávne osadený rošt horáka. Kontrolujte správne osadenie roštu horáka.
  • nesprávne nastavený plameň, pravdepodobne nízka sila ťahu ventilátora. V tomto prípade uberte množstvo peliet alebo zvýšte výkon ventilátora.
  • zle vyčistený horák. Pre správne fungovanie kotla dbajte na jeho čistenie.

 

5. Čo je príčinou, že kotol dymí?

Dymenie kotla môže byť spôsobené:

  1. nesprávnym nastavením parametrov horenia
  2. nesprávnou údržbou kotla (kotol je nedostatočne vyčistený)
  3. nekvalitnými peletami  - je potrebné kupovať kvalitné overené pelety.

 

6. Čo spraviť, keď sa kotol nerozpáli?

Keď sa kotol nerozpáli, s veľkou pravdepodobnosťou odišla zapaľovacia špirála. Overíte to priložením ruky nad rošt počas cyklu rozkurovania kotla. Ak necítite teplo rukou, je nutné vymeniť zapaľovaciu špirálu.

Ak je zapaľovacia špirála v poriadku, skontrolujte horák. Ak je zle vyčistený (je na ňom vrstva popola), kotol sa nerozkúri.

Ďalšou príčinou môžu byť nekvalitné pelety. Skúste zmeniť dodávateľa.

 

7. Kotol nevypína na pokyn izbového termostatu. Kde je chyba?

V prvom rade skúste vymeniť batérie v termostate. Ak to nepomôže, príčinou je jedna z nasledujúcich možností:

  • nesprávne spárovaný prijímač s termostatom ( v prípade používania bezdrôtového termostatu)
  • veľká vzdialenosť termostatu od kotla. Termostat musíte umiestniť bližšie ku kotlu.

 

Ak vám nepomohli naše odpovede, kontaktujte nás prostredníctvom formulára uvedného nižšie. 

Odoslaním formulára súhlasíte s cenou výjazdu podľa aktuálneho cenníka:

Názov položkyJednotková cena s DPH
Výjazd technika72 € 
Doprava technika0,58 €/km (účtuje sa cesta na miesto stavby a späť)

 

Nenašli ste potrebnú odpoveď alebo vám naša odpoveď nepomohla? Nahláste poruchu prostredníctvom nášho formulára.

Typ kotla *
Dátum kúpy kotla *
Meno a priezvisko *
Adresa stavby, kde sa kotol nachádza *
Tel. číslo *
Popis poruchy *
Opíšte text obrázku*

 
Spracovanie osobných údajov môžete ovplyvniť úpravou svojich preferencií ochrany súkromia.